Hyundai Ioniq HEV: pirmie iespaidi

Toyota Prius nenoliedzami ir hibrīdauto tirgus līderis pasaulē,taču neliela konkurence par sliktu nenāk, tāpēc ir jauki redzēt, ka korejieši arīmēģina izcīnīt savu vietu šajā segmentā.  


Hyundai Ioniq ir dienvidkorejiešu autoražotāja mēģinājums izkonkurētToyota Prius, un, lai to izdarītu Ioniq nāk klajā veselās trīs versijās – arhibrīddzinēju (Ioniq HEV), ar hibrīddzinēju un uzlādes iespēju no rozetes(PHEV), kā arī pilnībā elektrisks (Ioniq EV). 


Tā ir daļa no Hyundai stratēģijas tuvāko trīs gadu laikāpapildināt savu modeļu paleti ar līdz pat 28 videi draudzīgiem auto un Ioniq HEV,ko izmēģinājām testa braucienā Amsterdamā, ir lielisks šī mērķa paraugs. 

Zem motora pārsega tam ir 105 ZS 1,6 litru benzīna motors,bet zem aizmugures sēdekļiem atrodas 1,56kW bateriju paka, kas darbinaelektromotoru. Kopējā hibrīdsistēmas jauda ir 141 ZS, bet griezes moments – 265Nm. Tātad tas ir jaudīgāks par savu lielāko konkurentu - Toyota Prius, turklāt,atšķirībā no Prius, Hyundai Ioniq neizmanto CVT transmisiju, bet gan normālu,sešpakāpju, divsajūgu automātisko pārnesumkārbu.

Paātrinājums līdz 100 km/h ir10,8 sekundes, maksimālais ātrums 185 km/h, CO2 emisijas – 79g/km, bet vidējaisdegvielas patēriņš, saskaņā ar oficiālajiem datiem – vien 3,4 litri uz 100 km.  


Dinamika, gaita un vadāmība


Nav nekāds pārsteigums, ka Ioniq nepārsteidz ar galvureibinošu dinamiku, taču tāds nav šī auto uzdevums un to pašu var teikt arī parToyota Prius. Dinamikas ziņā abi auto ir līdzīgi, taču atšķirība ir jaudaspadevē – divsajūgu automātiskā pārnesumkārba nodrošina asāku Ioniq reakciju uzvadītāja vēlmi kāpināt ātrumu, turklāt iegrožo mazlitrāžas benzīna motora vēlmitrokšņot. Šai pārnesumkārbai ir arī Sport režīms, kas ilgāk notur zemākuspārnesumus, radot lielāku drāmu straujākā paātrinājumā.

Stūres reakcija ir precīza, taču vairāk pielāgota braukšanaipilsētas apstākļos, bet gaitas komforta ziņā Ioniq praktiski nav, ko pārmest. Tāpatiesībā ir laba ziņa, jo arvien vairāk cilvēku ar Prius brauc, sēžotaizmugures sēdekļos – taksometru parki daudzviet pasaulē ir pilni ar šiemekonomiskajiem hibrīdauto, tad kāpēc lai Ioniq būtu izņēmums? 


Salons, praktiskums


Ioniq aizmugures sēdekļos ir nedaudz mazāk vietas kājām, kāPrius.  Bagāžas nodalījuma ietilpība ganir cits stāsts – Ioniq piedāvā par 100 litriem lielāku kravas telpu.


Salonaapdares kvalitātes ziņā, it īpaši augstākajā aprīkojuma līmenī, Ioniq interjersizskatās labāk, nekā Prius, arī TomTom navigācijas sistēma 8 colluskārienjutīgajā ekrānā šķiet nedaudz ērtāka, nekā Toyota Touch&Goinfisistēma. Ioniq standarta aprīkojumā ir klimata kontrole, atpakaļskatakamera, Bluetooth savienojums un adaptīvā kruīzkontrole.


Vai to ir vērts pirkt? 


Ja salīdzina ar tradicionālajiem ģimenes hečbekiem, kam zemmotora pārsega ir tikai iekšdedzes dzinēji, Ioniq, tāpat kā Prius, šobrīd īsti nespējturēt līdzi. Eksistē praktiskākas alternatīvas ar ekonomiskiem dīzeļdzinējiem,kas neprasa lielas izmaksas, vienlaikus piedāvājot labākas braukšanas sajūtas. 

Tomēr, ja salīdzina ar tiešo konkurentu – Prius – tas irlētāks (Prius cenas sākas vien no 28 420) , tam ir labāka interjera apdare un ērtāk lietojama infosistēma, savukārtdivsajūgu pārnesumkārbas izvēle atrisinājusi pāris problēmas, kas raksturīgasCVT bezpakāpju variatoram, kāds ir konkurentam no Toyota. Tiesa gan, HyundaiIoniq ilgtermiņa uzticamība vēl ir zem jautājuma zīmes, jo korejietim pagaidām trūksttās pieredzes, kāda hibrīdauto ražošanā ir Toyota, kas pirmo Prius laida klajā1997.gadā. 


info http://www.whatcar.lv/testa-brauciens/6310/hyundai-ioniq-hev-pirmie-iespaidi
Pievienot komentāru

Atstājiet savu komentāru

Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив